En Wow- nörds historia

 

Det var en gång en Wow- nörd, den här Wow- nörden var inte en vanlig sådan, nej han var äkta nörd rakt igenom, han satt dagar och nätter, han sov två timmar per vecka och spelade resten av dagarna, när han skulle äta satt han framför datorn med tallriken i handen och han hade designat en stol så att han kunde skita och spela samtidigt, han hade också en extra dator för privat bruk. En tredje dator hade han för att beställa mat och dryck, för att hämta varorna tog han sin bärbara dator och gick och hämtade maten. Nu undrar ni säkert var han fick sina pengar ifrån, jo han sålde sina bästa gubbar för riktiga pengar, detta som ni förstår tjänar han ganska bra på. Men nu kommer jag att berätta vad som blev slutet för en äkta Wow- nörd...
 
Kalle satt som vanligt och spelade Wow, han satt där som förstenad och spelade på sin bästa gubbe hittills. Han satt där som aldrig förr när plötsligt han blir dödad av en ännu bättre gubbe, Kalle blir så arg att han slänger ner alla sina datorer från bordet han svär inför Gud att aldrig mer sätta på wow- spelet igen han svär att aldrig ens röra wow- spelet han ska aldrig mer spela wow. Han springer ut på gatan och skriker han är så arg att det äna han vill göra är att dö, han vill inte leva med en sådan skam att ha blivit dödad, han sätter iväg mot bron, när han kommit tio meter bort förstår han att han inte kommer att orka springa ända bort till bron, han lägger sig ner och skriker av smärta av hållet som uppstått, när hållet har lugnat ner sig tar han sig steg för steg tillbaka till huset och lägger sig i den än så länge oanvända sängen, där ligger han dag efter dag och kråmar sig. Efter en vecka känner han att han måste spela, han tar upp datorn från golvet och sätter på den, det är då han kommer ihåg vad han har svurit inför gud, Kalle säger -jag tror ju inte på Gud så WTF. Då händer det otänkbara, det kommer upp hundratals virus sidor som säger: Du har blivit ägd haha nu kommer du aldrig mer kunna spela Wow. Kalle skriker av smärta och ilska, han hämtar den oöppnade sömntablettsasken, han tog hela burken i ett svep, när han plötsligt såg att det var en ask med kattmat, då kom han på att hans katt Nisse inte hade fått mat på flera månader. Han såg en kattsvans bakom soffan och upptäckte en fasanfull lukt, Nisse var död. Kalle la sig ner och började gråta han skrek: Varför, varför just Nisse varför inte jag, det är ju mitt fel, snälla ta mitt liv jag dog på Wow och nu är min katt Nisse död, jag vill inte leva längre. Tre veckor senare låg Kalle på golvet med ringar under ögonen och frös något så innerligt. Då hörde han något som knackade på dörren, han gick och öppnade dörren, där utanför såg han ett brev, han gick in och öppnade brevet, han började läsa:



Kära Kalle, det var jag som dödade din gubbe på Wow och det var jag som förstörde ditt liv. Jag ursäktar , men det är mitt jobb att förstöra andras liv. Jag vet att det låter konstigt men that's it och du kan inte göra något åt det, enligt min information ser jag att du vill ta livet av dig men det går inte så bra. För att gottgöra dig har jag tillverkat en tablett som ska ta slut på dina plågor, tabletten ligger i kuvertet och är väldigt kraftfull, inga plågor eller något utan bara en hederlig död.

P.S. Hoppas du får det bra i himmlen (eller helvetet)

MVH Mr. XXX

Kalle funderade en stund på vad han hade läst och kliade sig på huvudet, han vände upp- och ner på kuvertet och såg en pytteliten tablett ramla ur, han tog upp tabletten och tänkte: äntligen kan jag göra slut på mitt liv! Han la tabletten på ett litet fat och gick sedan ut till köket där han hämtade ett glas vatten,  han gick sedan ut till vardagsrummet och såg till sin stora förvåning att tabletten inte var kvar istället såg han ett nytt kuvert liggandes på fatet, han tog upp kuvertet och öppade det. Det stod nu på engelska:

Damn, you are a stupid motherfucker, haha did you really think I would let you do that, I said that my job is to destroy lifes not to end them haha. Now I will leave you forever and never come back hahaha. One more thing, don't waste your life... Haha just kidding, no one want's you and the best thing to do , is to kill your self, bye bye.

Mr. XXX

 
Kalle kunde inte engelska så han förstod absolut ingenting, han började gråta för att alla enkla sätt att dö på var borta och han fick göra det på det svåra sättet, han gick ut på gatan och väntade på en bil, när han såg ett fyllo som var ute och körde kom livsglädjen tillbaka och ett leende på läpparna formade sig sekunden innan han hoppade ut framför bilen och dog omedelbart...

Den här sagan är tillägnad till alla er WOW- nördar där ute. Hoppas ni tog åt er och jag hoppas att ni inte väljer samma väg som stackars Kalle gjorde!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

ORKA!

2009-10-04 @ 11:29:05
Postat av: Jens

HAHA,

2009-10-05 @ 21:10:02
Postat av: Jonas

Fan vad bra! :D

2009-10-05 @ 21:10:14
Postat av: Mimmi VS Idiis

Hej axel bby!

Vi älskar din saga, den va väldigt inspirerande.

Du är vårt lilla hjärtegull.

Vi har filmkväll så du är välkommen!:D<3<3

pusspuss

2010-01-15 @ 19:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0